ارسال پاسخ

۱۷ آذر ۱۳۹۹
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n3244

pvc-asso.ir

برتری لوله های CPVC-O  در مقایسه با OPVC

با استفاده از اصول ارایش یافتگی مولکولی CPVC، شرکت Molecor به محصولی دست یافته که علاوه بر داشتن تمام مزایای لوله های  OPVC، از افزایش مقاومت در دمای بالا که از ویژگی های لوله های CPVC  است، بهره مند شده است. همچنین امکان توسعه محصولی با ویژگی ها و مزایای برتر, همراه با گسترش رنج قطری و سایزهای بالاتر فراهم شده است. 

واحد کارشناسی فنی انجمن لوله و اتصالات پی وی سی:


ماشین آرایش یافتگی مولکولی Molecular ( مدل M-OR-P-1640) برای کار در محدوده دمای بالاتر سازگار است.آزمایشات برای تولید یک لوله با سایز متداول DN160 mm انجام و مواد اولیه توسط لوبریزول TempRite 88703 تامین شد. صرفه جویی در مصرف مواد و انرژی و کاهش رد پای کربن از ویژگی های قابل توجه این ماده جدید است.فناوری Molecor با ماشین آلات مدل های  M-OR-P 1640 ،M-OR-P 3163 ،  M-OR-P 3180و M-OR-P 5012 می تواند لوله های CPVC-O با قطرهای بالاتر از انچه در حال حاضر در استاندارد CPVC وجود دارد، توسعه دهد. علاوه بر این، به دلیل کاهش ضخامت، میتوان فشار اسمی لوله ها را نیز افزایش داد. در حال حاضر لوله های  CPVC تحت فشار تا PN=10 تولید می شوند در حالی که با لوله های CPVC-O این دامنه ی فشار می تواند به PN=12.5 و یا حتی PN=16 bar افزایش یابد.


برای تولید لوله های CPVC-O برخی تغییرات باید در پارامترهای اکستروژن و در مرحله آرایش یافتگی اعمال شود. دما باید در مراحل حدود°C 5 افزایش یابد تا دمای مناسب برای آرایش یافتگی بدست آید. هنگامی که پارامترهای آرایش یافتگی ثابت شدند، فشار و سرعت انبساط برای این منظور تنظیم و شرایط برای تولید لوله های CPVC-O مناسب می شود.یکی از نتایج اصلی بدست آمده از ازمون ها این است که آرایش یافتگی در CPVC امکان دستیابی به خصوصیات مکانیکی بهتر از استاندارد را فراهم می کند. 


در مقایسه با OPVC، CPVC-O در آزمایشات ضربه رفتار ضعیف تری دارد و  دارای مدول یانگ پایین تری است. اگرچه در مقایسه با ماده اصلی(CPVC)، ماده کاملا برتری است.MRS( حداقل استحکام مورد نیاز) برای لوله های CPVC-O  مشابه با لوله های  OPVCدر دمای محیط است. اما با افزایش دما، لوله های CPVC-O  رفتار بهتری نشان می دهند. جدا از این، در تولید لوله های CPVC-O بسته به کاربرد تا 65% صرفه جویی در مصرف مواد بدست می آید. کاربرد آرایش یافتگی برای CPVC می تواند در امور ساختمانی و تاسیسات و در محیط هایی با دمای بالا موثرتر باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد